dag 11, 12, 13 14 en 15

5 november 2010

Dag 11, 12, 13, 14 en 15

Afgelopen dagen veel gebeurt. Dag 11 weinig, gewoon lekker gereden. Maar vanaf dag 12 zit het ons het een beetje tegen.  Eerst morgens een klapband, dat is niet echt een probleem, bandje wisselen en rijden maar weer. Maar later op die dag sprong de slang van de hydraulische koppeling. Gevolg geen koppeling meer, alle olie eruit. Konden niet meer rijden. Gelukkig kon dit nog binnen 3 kwartier opgelost worden en konden we alles nog op tijd halen. Op zoek naar een andere band, dat is nogal moeilijk. We hebben natuurlijk voor hier geen gangbare maat. Uiteindelijk maar een andere band met een iets andere maat erom laten zeten.

Dag 14 eerst wederom een lekke band en op het einde van de dag op een hoogte van 4000 meter roken we een branderige geur en zagen we wat rook onder de stoelen vandaan komen. Snel aan de kant en kijken wat er loos is. Olie uit het carter van de versnellingsbak. Geen plug meer erin. Plug eruit, nog teruggelopen om te kijken of we de plug nog konden vinden. Op deze hoogte en dan flink bewegen gaat niet helemaal lekker je bent binnen de kortste keren buiten adem.  Natuurlijk niets gevonden. Dan maar wachten op de service-auto, na ongeveer anderhalf uur kwam deze. En geen plug bij hun om in het carter te draaien, dan maar slepen naar het dichtbij zijnde benzinestation op 1 km van de Chileense grens af. De jongens daar hebben ons uitstekend geholpen. Ze hebben namelijk van hardhout een plug gedraaid (zie foto’s).  Deze erin gezet en dicht was het carter. Olie toegevoegd en rijden maar weer naar de Chileense grens, grensovergang duurde even, veel papierwerk op niets af. Maar na een half uur konden we door rijden. Gestegen naar een hoogte van 4834 meter, voelde me wel iets licht in het hoofd maar verder geen last. Uiteindelijk kwamen we om 22:00 uur aan in het hotel in San Pedro di Atacama aan. Even eten en een bietje, en naar bed we zijn namelijk morgens om 07:02 gestart en om 22:00 binnengekomen.

Dag 16: rustdag. Vanaf 09:00 uur tot ongeveer 16:00 gesleuteld. Dus iets van rustdag is er niet van terechtgekomen. Spruitstuik had een klap gehad (tapeinde afgebroken). Nieuwe geplaatst. Spooring van de voorbanden aangepast. Torsiestang van een van de voorbanden kwijt (verloren op een van de gravelwegen) , nieuwe geplaatst. Met een medewerker van het hotel het dorp in geweest om een nieuwe band te halen en van andere deelnemers banden meegenomen om te laten repareren, het repareren lukte wel maar natuurlijk geen  nieuwe voor ons. Uiteindelijk hebben we van een andere deelnemer een band kunnen krijgen in onze maat.

Nu zit ik lekker aan een biertje met uitzicht op een vulkaan dit verhaal te schrijven. Ik was een aantal dagen achter, maar geloof het of niet, we hebben het gewoon druk  met alles. De natuur is hier indrukwekkend mooi. Alles wat je ziet laat een indruk achter

Groeten vanuit Chili.

1. Fam.Otten:
    9 november 2010
    Hoi Mannen,

Nou dat gaat lekker met de Mustang zeg, een hoop pech dus, wat een super trip maken jullie als we zo alle foto,s bekijken.
    Hye JR je schreef dat je wat licht in je hoofd werd op die grote hoogte, hoe ging dat met SR ? is immers al een daggie ouder he !

Kijk dat die sloper wat mankementen krijgt is niet zo erg dat fixen jullie wel weer.
    Maar hoe gaat het met de gezondheid ? hopelijk geen probleempjes.
    Wat zagen we ? is er een Mustang over de kop gegaan ?
    geen gewonden ?
    JR kun je zo,n stringdame voor me meenemen ? bij dat zwembad zijn jullie 3 dagen gebleven ? kan ik me wel voorstellen ja !

nou mannen suc6 met de auto, pas goed op elkaar tot
    later !!